Powered By Blogger

Monday 16 September 2013

Kita hamba jangan lupa...

 
kenapa setiap yang aku minta semua xdapat,aku xnk yg ni,aku nak yg mcm tu,ala skit sgt la yg aku dpat,aku dah solat,doa,usaha bagai nak rak,xdapat pun,buang masa je lah mcm ni,nak bagi sudah xnk bagi pun xpe,kecewanya aku,dia dapat lebih aku kurang,dia dapat yang hbt2 tapi aku yg biasa2 je,x adil betul la

suara-suara sumbang ini sering kali kita dengar dari diri kita mahupun teman2 kita apabila kecewa .

saya ingin tanya diri saya dan teman-teman seklian..adakah Allah itu hamba kita?senang2 kita persoalkan pemberianNya,mngeluh segala nikmat yang diberi dan kufur terhadap anugerahNya.

tapi itulah yg sering kita persendakan,sedangkan Allah berhak memberi dan menarik apa yang Dia kehendaki jadi jangan kita mempersoalkan dan mengeluh pemberian Allah.

INGAT !!! : ALLAH SWT ADALAH PENCIPTA KITA DAN KITA INI HAMBANYA...

No comments:

Post a Comment