Powered By Blogger

Monday 16 September 2013

pelakon yang jujur....semoga lakonan kita menjadi nyata..

jujurkah kita selama ini? atau kita hanya menjadi seorang pelakon yang berlakon tanpa perlukan skrip drama?

tanya la diri masing-masing korang lebih tahu siapa diri korang sendiri sebenarnya
# adakah kita jujur jadi diri sendiri atau berlakon semata-mata untuk pujian, sanjungan atau menjaga hati .....

tipulah korang xpernah berlakon...jangan tipu la weyhh, baik mengaku!!!
Kalau di depan pijak semut pun xmati, mengalahkan org warak, tunduk penuh hormat,mulut penuh dengan pujian xperlukan skrip pun..

smuanya spontan terjadi sendiri..SYABAS..lakonan yang penuh nila-nilai pengajaran dan boleh dicontohi...

Tapi bila dibelakang, seolah kita bertukar menjadi harimau jadian,jembalang tanah, mulut xhenti2 mengumpat, mnftnah,hasad-dengki, rakus, buruk sangka, dan macam-mcam lagi sikap buruk kita ditonjolkan...ini pelakon KL gangster agaknya..yang tadi tu pelakon ketika cinta bertasbih..

Hebat x kita...boleh jadi dua watak lakonan dalam satu masa.. .TAHNIAH saya ucapkan..
TAPI.....sampai bila kita nak berlakon. ..korang pilih la nak jadi pelakon yang mana? Nak jadi watak ustaz ker atau nak jadi watak kongsi gelap? atau nak jadi diri sendiri xperlu pun berlakon..kan senang..

TAPI persoalannya bila kita pilih untuk jadi diri sendiri adakah diri sendiri itu sudah cukup baik di depan dan di belakang orang???

Jawapannya ada pada diri kita masing-masing...sama ada nak berubah, berhijrah, atau kekal untuk lakonan semata-mata...teruskan berusaha..Allah lebih tahu yg terbaik untukmu..


Jadilah PELAKON YANG JUJUR SEMOGA LAKONAN MENJADI NYATA
XPERLU NAK BERPURA-PURA LAGI.....

Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya .
(Ar-A’D: 11)

p/s : bersama melangkah setapak demi setapak dalam perubahan...jangan berlari terlalu laju..tkut tersepak bendul..jatuh susah nk bgn balik...
 

No comments:

Post a Comment