Powered By Blogger

Sunday 15 September 2013

Mulakan sekarang janggan bertangguh

 
# tazkirah sebelum bertolak ke UNIMAS :

"jom baca al-quran nak x?jom tutup aurat nak x?jom bt baik nak x?jom solat berjemaah nak x?jom pg surau nak x?

suara-suara sering tergiang di telinga :

aku x bersedia lagi lah,aku ni dh la jahil xlayak kot,ko boleh la anak imam,anak ustaz,aku ni xmampu nak ckp2 sal agama la,aku xleh msuk la dgn geng2 surau ni,biar lah hidup aku terus mcm ni,enjoy skit..xberani la aku bg tazkirah t org kata pelik plak,mlas la pergi solat berjemaah nanti diorg pndg aku mcm alien plak.jadi imam?oh no thankz,,berat2,,azan msti boleh kan?ala,malu la sore aku xsedap .(grrrrr)..so apa yang boleh?entah lah...apa pun xboleh...kjap2, pernah cuba x sebelum ni?hurmm belum pernah lagi..oh ok..

so apa pnyelesaian msalah kt atas tu? adakah kita nak terus biarkan sahabat2 kita dgn dunia fantasi atau kita bawa mereka ke dunia realiti..

kaedahnya mudah sahaja iaitu "mulakan "...saya ulang sekali lagi 'mulakan'..kalau kita x mulakan maka sapa lagi?kalau kita xmulakan dari sekarang bila lagi?kalau kita x mulakan di tempat kita berada dimana lagi ?

MULAKAN :mula beljar dan pratikan ilmu agama,mula tazkirah diri n shabt2,mula belajar jadi imam,bilal, mula solat berjemaah,mula solat di awal waktu,mulabeljar jadi hamba yang taat pada suruhan Penciptanya,mula mnutup aurat,mula jaga pergaulan,mula berkwan dgn mereka yang inginkan keredhaan Allah.


AMARAN KERAS : JANGAN BERTANGGUH ,JANGAN BERTANGGUH,JANGAN BERTANGGUH PASTI KITA AKAN MNYESAL JIKA KITA BERTANGGUH..

PESANAN PENAJA : PENGAKHIRAN YANG BAIK ADALAH DENGAN PERMULAAN YANG BAIK JUGA..

No comments:

Post a Comment